رنگ چگونه می تواند بر ذهن شما تاثیرگذار باشد؟

می توانید با دکوراسیون داخلی احساس آرامش داشته باشید و حال درونی تان را کنترل کنید

چگونه می توان در دکوراسیون با افسردگی جنگید؟

محیط اطراف تا حدود زیادی بر روحیه شما تاثیر می گذارد. شما می توانید با دکوراسیون داخلی مناسب احساس آرامش داشته باشید و حال درونی تان را کنترل کنید. وقتی خانه ای با وسایلی که نه زیبایی، نه ارزش مادی و معنوی دارند احاطه کنید، خانه ای بدون حس آرامش خواهید داشت. وقتی بعد از یک روز پر مشغله به اتاق خواب می روید تا خستگی روز از بین برود، باید با حالت روحی خوب بیدار شوید تا با انرژی به ادامه زندگی بپردازید. پس بهتر است برای رسیدن به این حالت درونی دکوراسیونی مناسب نیاز دارید.

اتاق خواب با دکوراسیون و طراحی داخلی مناسب در جهت بهتر شدن حالت روحی، درونی و ایجاد خلق و خوی مثبت نیازمند پول یا زمان زیاد نیست.فقط کافی است به این ۵ نکته توجه کنید، جزئیاتی کوچک اما بسیار تاثیرگذار، که عبارتند از: نور، رنگ، نظم، وسایل مورد علاقه و عناصر طبیعی.

اضافه کردن نور
همانطور که هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می گیرد و افراد حس افسردگی می گیرند، یک اتاق خواب تاریک می تواند این احساس را به شما القاء کند. می توانید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید ولی برای اتاق های کوچک ۲ و اتاق بزرگ حداقل ۳ منبع نوری در نظر بگیرید. بهترین ترکیب شامل؛ یک لامپ سقفی، لامپ کنار تخت و حداقل یک منبع روشنایی دیگر برای کار.

1329

هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می گیرد و افراد حس افسردگی می گیرند

رنگ چگونه می تواند بر ذهن شما تاثیرگذار باشد؟

در طراحی داخلی منزل رنگ می تواند بر تمام احساسات شما دخیل باشد و تاثیرات مثبت و منفی برشما بگذارد هرکدام معنی، مفهوم و تاثیر خاص خود را دارند. اگر در اتاق خوابتان از رنگ های مورد علاقه تان استفاده نشده است زمان آن رسیده که تغییر دادن را شروع کنید و از رنگ هایی که علاقه دارید و حس های خوب را به شما منتقل می کنند استفاده کنید.

آبی، سبز و خاکستری رنگ های طبیعی در عین حال آرامش بخش هستند در حالی که رنگ روشن مانند صورتی، نارنجی و زرد انرژی شما را افزایش می دهند. شما می توانید از رنگ های خاص در قسمت کوچک دیوار، بالش، ملافه، پرده و یا فرش استفاده کنید.

1329

رنگ می تواند بر تمام احساسات شما دخیل باشد و تاثیرات مثبت و منفی برشما بگذارد

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی با ترکیب سادگی و طرافت توانسته به یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین سبک‎های طراحی داخلی تبدیل شود. این سبک طراحی در ابتدا فقط توسط اشراف‌زادگان و قشر خاصی از جامعه استفاده می‌شد ولی امروزه نیز به عنوان یکی از مجلل‌ترین سبک‌های دکوراسیون‌ در دنیا مطرح است. اگر شما نیز به تجملات و زندگی لاکچری علاقه دارید، می‌توانید از سبک فرانسوی برای طراحی داخلی خانه‌تان استفاده کنید.

گفته می‌شود که سبک فرانسوی در قرن ۱۸ میلادی و با ترکیب دو سبک روستیک و سلطنتی فرانسه به وجود آمده است. این سبک در واقع مخصوص اشراف‌زادگان بوده است و برای همین به عنوان یکی از مجلل‌ترین انواع دکوراسیون‌ها در دنیا مطرح است که به خوبی حس و حال لاکچری را به خانه‌ی شما خواهد آورد. این سبک در ایران نیز بسیار طرفدار دارد و به شدت مورد توجه شاهان قاجار قرار گرفته بود و اگر کمی در دوره تاریخی قاجار دقت کنید، کاملا متوجه تاثیر سبک هنر و معماری فرانسوی در آثار هنری ایرانی خواهید شد. سبک فرانسوی کاملا در مقابل سبک مینیمال قرار دارد و تجملات در آن حرف اول را می‌زند. نکته‌ی جالب دیگری که در طراحی سبک دکوراسیون فرانسوی به خوبی دیده‌ می‌شود، توجه آن به شخصی‌سازی است که همیشه مقداری از هویت شخصیتی صاحب خانه در آن یافت می‌شود. به این ترتیب شما هیچ‌گاه نمی‌توانید دو خانه‌ی فرانسوی کاملا مشابه هم را پیدا کنید.

سبک دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون داخلی
http://smics.org/wp-content/uploads/2018/11/5be9c17caab58.jpg

سبک دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون داخلی از جمله حوزه‌هایی است که بیشتر افراد به آن علاقه دارند و آن را در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و مجلات دنبال می‌کنند. دکوراسیون منزل شاید از دور بسیار راحت و دلنشین بنظر برسد اما زمانی که شما بخواهید خودتان خانه‌تان را بچینید، متوجه سختی آن خواهید شد. با اینکه بیشتر افراد معتقدند که دکور منزل امری بسیار شخصی است اما زمانی که شما اصول اولیه طراحی داخلی را یاد بگیرید، این قضیه برای شما بسیار ساده‌تر می‎شود. شاید بهتر است که قبل از هر چیزی با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا شوید تا بتوانید طرح کلی فضای خانه‌تان را انتخاب کنید.

ما در این مطلب با بررسی انواع سبک‎های محبوب دکوراسیون به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید سبکدکوراسیون داخلی خود را شناسایی کنید. به این ترتیب شما می‌توانید آنچه را که دوست دارید پیدا کرده و دکور مورعلاقه‌تان را بچینید.

سبک دکوراسیون داخلی بوهمیا

برای کسانی که عاشق خانه‌های پر از حس زندگی، فرهنگ و لوازم جذاب از سراسر دنیا هستند، سبک دکوراسیونبوهمیا عالی است. ریشه‎ی کلمه‌ی بوهمین از یک لغت فرانسوی به معنی “کولی” گرفته شده است. معمولا کولی‎ها زندگی آزادانه‌ای و عجیب و غریبی دارند و زیاد در قید و بند قوانین خاصی نیستند. دقیقا همین ویژگی سبک طراحی بوهمیا را شکل می‌دهد و شما آزادی کاملی را در انتخاب رنگ‎ها، مبلمان و لوازم تزئینی دارید. شما می‌توانید انواع رنگ‎های گرم و خاکی را با نقش و نگارهای مختلف ترکیب کنید و از ست کردن آن‌ها با هم هیچ ترسی نداشته باشید. عکس‌های زیر نمونه‌‌هایی از سبک بوهمیا می‌باشد.

سبک دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون فضاها و خانه های ایرانی، خصوصیاتی متفاوت از سایر سبک های موجود دارد، در گذشته استفاده از شیشه های رنگی، نورپردازی ویژه، طاق ها و قوس های طراحی شده با روش های مختلف از ویژگی های منحصر به فرد معماری و دکوراسیون ایرانی بوده است، امروزه به این نوع دکوراسیون و طراحی فضا کم توجهی شده و معماری و دکوراسیون داخلی ایرانی ترکیبی از دکوراسیون مدرن ، به همراه مایه ی اندکی از طراحی های ایرانی مانند فرش ایرانی می باشد.

سبک باروک

سبک باروک در دکوراسیون داخلی بسیار مجلل، چشم‌گیر، باعظمت و اشرافی می‌باشد که هر کسی را به وجد می‎آورد. استفاده از رنگ‌های غنی مثل طلایی، فرش و مبلمان نفیس، لوسترهای لوکس و آینه‌های باشکوه از جمله مواردی هستند که در دکور سبک باروک زیاد دیده می‎شود.

سبک دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی

سبک روستیک

دکوراسیون روستیک یا روستایی یکی دیگر از سبک‎های محبوب طراحی داخلی می‌باشد که می‌تواند فضای خانه‌ی شما را به محیطی آرامش‌بخش تبدیل کند. سبک روستیک به خوبی می‌تواند حس و حال خانه‌های روستایی و قدیمی را به شما منتقل کند و دکور گرم، راحت و طبیعی را برای شما رقم بزند. به طور کلی این سبک دکوراسیون داخلی بر پایه‌ی طبیعت طراحی می‎شود و از ویژگی‌های اصلی این سبک طراحی می‌توان به استفاده از مواد طبیعی(مثل چوب و سنگ)، سادگی ، فاقد مواد مدرن(مثل فلز و پلاستیک) و رنگ‌های طبیعی اشاره کرد. شما می‌توانید اطلاعات کافی در مورد سبک روستیک را در این لینک مطالعه نمایید.

سبک دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون داخلی